Таблиця як інструмент самооцінки своїх знань
Розуміння |
Аудіювання |
Я розумію окремі знайомі слова і дуже прості фрази в повільному темпі мовлення, а також в ситуаціях повсякденного спілкування, коли говорять про мене, мою сім'ю і найближче оточення. |
Читання |
Я розумію знайомі імена, слова, а також дуже прості речення в оголошеннях, на плакатах або каталогах. |
|
Говоріння |
Діалог |
Я можу брати участь в діалозі, якщо мій співрозмовник повторює на моє прохання, - в уповільненому темпі, - своє висловлювання або перефразовує його, а також допомагає сформулювати те, що я намагаюся сказати. Я можу ставити прості запитання і відповідати на них у рамках відомих мені тем. |
Монолог |
Я вмію, використовуючи прості фрази і пропозиції, розповісти про місце, де живу, і людях, яких я знаю. |
|
Письмо |
Письмо |
Я вмію писати прості листівки (наприклад, привітання зі святом), заповнювати формуляри та вносити своє прізвище, національність, адресу в документи. |
А2 - предпороговий рівень (Elementary)
Розуміння |
Аудіювання |
Я розумію окремі фрази і найбільш вживані слова у висловлюваннях, що стосуються важливих для мене тем (наприклад, основну інформацію про себе і свою сім'ю, про покупки, про місце, де живу, про роботу). Я розумію, про що йде мова в простих, чітко виголошених і невеликих за обсягом повідомленнях і оголошеннях. |
Читання |
Я розумію дуже короткі прості тексти. Я можу знайти конкретну, легко передбачувану інформацію в простих текстах повсякденного спілкування: в рекламах, проспектах, меню, розкладах. Я розумію прості листи особистого характеру. |
|
Говоріння |
Діалог |
Я вмію спілкуватися в простих типових ситуаціях, що вимагають безпосереднього обміну інформацією в рамках знайомих мені тем і видів діяльності. Я можу підтримувати коротку розмову на побутову тематику, і все ж, - розумію недостатньо, щоб самостійно вести бесіду. |
Монолог |
Я можу, використовуючи прості фрази і пропозиції, розповісти про свою сім'ю та інших людей, умови життя, навчання, поточне або попереднє місце роботи. |
|
Письмо |
Письмо |
Я вмію писати прості короткі записки і повідомлення. Я можу написати нескладний лист особистого характеру (наприклад, висловити кому-небудь свою подяку за що-небудь). |
В1 - пороговий рівень (Intermediate)
Розуміння |
Аудіювання |
Я розумію основні положення чітко виголошених висловів в межах літературної норми на відомі мені теми, з якими мені доводиться мати справу на роботі, в школі, на відпочинку і т.д. Я розумію, про що йде мова в більшості радіо- і телепрограм про поточні події, а також в передачах, пов'язаних з моїми особистими або професійними інтересами. Мова спікера, при цьому, є чіткою та повільною. |
Читання |
Я розумію тексти, побудовані на частотному мовному матеріалі повсякденного і професійного спілкування. Я розумію опис подій, почуттів, намірів в листах особистого характеру. |
|
Говоріння |
Діалог |
Я вмію спілкуватися в ситуаціях, що виникають під час перебування в країні, де мова, яку вивчаю є основною. Я можу без попередньої підготовки брати участь в діалогах на знайому / цікаву мені тему (наприклад, «сім'я», «хобі», «робота», «подорож», «поточні події»). |
Монолог |
Я вмію будувати прості зв'язні висловлювання про свої особисті враження, події, розповідати про свої мрії, надії і бажання. Я можу коротко обгрунтувати і пояснити свої погляди і наміри. Я можу розповісти історію, викласти сюжет книги або фільму і висловити до цього своє ставлення. |
|
Письмо |
Письмо |
Я вмію писати прості зв'язні тексти на знайомі або цікаві для мене теми. Я вмію писати листи особистого характеру, повідомляючи в них про свої особисті переживання і враження. |
В2 - пороговий просунутий рівень (Upper-Intermediate)
Розуміння |
Аудіювання |
Я розумію розгорнуті доповіді і лекції що містять в собі навіть складну аргументацію, якщо тематика цих виступів мені досить знайома. Я розумію майже всі новини і репортажі про поточні події. Я розумію зміст більшості фільмів, якщо їх герої говорять на літературній мові. |
Читання |
Я розумію статті і повідомлення на сучасні теми, автори яких висловлюють власну точку зору. Я розумію сучасну художню прозу. |
|
Говоріння |
Діалог |
Я вмію без підготовки, досить вільно, брати участь у діалогах з носіями мови, що вивчається. Я вмію приймати активну участь в дискусії на знайому мені тему, обгрунтовувати і відстоювати свою точку зору. |
Монолог |
Я можу зрозуміло і докладно висловлюватися щодо питань які мене цікавлять. Я можу пояснити свою точку зору з актуальної проблеми, висловлюючи всі аргументи та контраргументи. |
|
Письмо |
Письмо |
Я вмію писати зрозумілі детальні повідомлення щодо питань якими цікавлюсь. Я вмію писати есе або доповіді, висвітлюючи теми або аргументуючи власну думку. Я вмію писати листи, виділяючи ті події і враження, які є для мене особливо важливими. |
С1 - рівень професійного володіння (Advanced)
Розуміння |
Аудіювання |
Я розумію розгорнуті повідомлення, навіть якщо вони мають нечітку логічну структуру і недостатньо виражені смислові зв'язки. Я майже вільно розумію всі телевізійні програми і фільми. |
Читання |
Я розумію великі складні нехудожні і художні тексти, їх стилістичні особливості. Я розумію також спеціальні статті та технічні інструкції великого обсягу, навіть якщо вони не стосуються сфери моєї діяльності. |
|
Говоріння |
Діалог |
Я вмію спонтанно і побіжно, не відчуваючи труднощів в підборі слів, виражати свої думки. Моя мова відрізняється різноманітністю мовних засобів і точністю їх вживання в ситуаціях професійного і повсякденного спілкування. Я вмію точно формулювати свої думки, а також активно підтримувати будь-яку розмову. |
Монолог |
Я вмію зрозуміло і докладно викладати складні теми, об'єднувати в єдине ціле складові частини, розвивати окремі положення і робити відповідні висновки. |
|
Письмо |
Письмо |
Я вмію чітко і логічно висловлювати свої думки в письмовій формі. Я вмію докладно викладати в листах, творах і доповідях складні проблеми, виділяючи те, що для мене є найбільш важливим. Я вмію використовувати різні мовні стилі. |
С2 - рівень володіння досконало (Proficiency)
Розуміння |
Аудіювання |
Я вільно розумію будь-яку розмовну мову при безпосередньому або опосередкованому спілкуванні. Я вільно розумію мовлення носія мови, який говорить в швидкому темпі, якщо у мене є можливість звикнути до індивідуальних особливостей його вимови. |
Читання |
Я вільно розумію всі типи текстів, включаючи тексти абстрактного характеру, складні в композиційному або мовному відношенні: інструкції, спеціальні статті та художні твори. |
|
Говоріння |
Діалог |
Я можу вільно брати участь у будь-якій розмові чи дискусії, володію різноманітними ідіоматичними і розмовними виразами. Я побіжно висловлююся і вмію висловлювати будь-які відтінки значення. Якщо у мене виникають труднощі у використанні мовних засобів, я вмію швидко і непомітно для оточуючих перефразувати своє висловлювання. |
Монолог |
Я вмію швидко вільно і аргументовано висловлюватися, використовуючи відповідні мовні засоби залежно від ситуації. Я вмію логічно побудувати своє повідомлення таким чином, щоб привернути увагу слухачів і допомогти їм відзначити і запам'ятати найбільш важливі положення. |
|
Письмо |
Письмо |
Я вмію логічно і послідовно висловлювати свої думки в письмовій формі, використовуючи при цьому необхідні мовні засоби. Я вмію писати складні листи, звіти, доповіді або статті, які мають чітку логічну структуру, що допомагає адресату відзначити і запам'ятати найбільш важливі моменти. Я вмію писати резюме та рецензії як на роботи професійного характеру, так і на художні твори. |
Примітка:
рекомендований опис критеріїв наводимо, виключно, в якості основних маркерів для учнів та батьків.
Зазначені критерії не можуть бути використані для будь-якого виду педагогічного оцінювання мовленнєвих навичок та вмінь без контрольного супроводу викладача іноземної мови.